Czekasz przy taśmie, a Twojej walizki nadal nie ma? Każdemu może się przytrafić, że linie lotnicze zgubią lub zniszczą jego bagaż. Co robić?
lotniska przekaże Ci, kiedy bagaż powinien trafić pod wskazany adres. Jeśli tak się nie stanie, zadzwoń do punktu, w którym zgłosiłeś zaginięcie. Po miesiącu od dnia zgłoszenia szanse na jego odzyskanie są znikome. Możesz jednak ubiegać się o odszkodowanie. Pamiętaj, że linie lotnicze nie chcą brać odpowiedzialności za cenne rzeczy – przed wyborem przewoźnika warto przeczytać regulamin.
Odpowiedzialność przewoźnika za uszkodzenie lub zagubienie bagażu jest ograniczona. W przypadku tradycyjnych linii obowiązują regulacje Konwencji Warszawskiej i przepisy stowarzyszenia IATA. Na lotniskach ruch jest bardzo duży – linie lotnicze zabezpieczają się więc przed licznymi odszkodowaniami.
Podróżny nie pozostaje jednak bezsilny – możesz zadeklarować wyższą wartość bagażu i za niego dopłacić. Przed zniszczeniem czy utratą bagażu możesz też się ubezpieczyć.
Można też złożyć pisemną reklamację do przewoźnika – masz na to 7 dni od dnia otrzymania bagażu (w przypadku jego uszkodzenia), a 21 dni od daty jego doręczenia (w razie zagubienia).